fbpx

Mindfulness-kursus

Hjælp de medarbejdere, der mangler konkrete værktøjer i dagligdagen

– Giv dem overskud og ro på kun 8 uger

Et mindfulness-forløb til dem, der nogle gange synes arbejdslivet overvælder dem, og som giver konkrete værktøjer til at håndtere tanker og følelser på en ny måde.

Kender du dét her på din arbejdsplads?

  • Der er medarbejdere, der oplever hverdagen som et kapløb med tiden med lange to-do lister
  • De har svært ved at balancere familie- og arbejdsliv
  • De bekymrer sig – både om ting, der skete i går, og opgaver, der skal løses i morgen
  • De mangler ro og nærvær og har nogle gange svært ved at koncentrere sig på jobbet
  • De brokker sig måske og formår ikke at forholde sig konstruktivt til arbejdspladsens problemstillinger

 

 

Hvis du kender det, så har jeg
2 nyheder til dig.

Den første og gode nyhed:

Sådan behøver det ikke at være! Med bevidst nærvær kan dine medarbejdere skrue ned for både dårlig samvittighed, bekymringer og brok.

Og den endnu bedre nyhed:

At være bevidst nærværende kan trænes og læres med et koncentreret forløb og daglig opmærksomhed.

Her er værktøjerne på mindfulness-kursus

Deltagerne får

  • Et skræddersyet forløb på 8 uger, hvor vi træner deres bevidste nærvær
  • Introduktion til kognitiv terapi, yoga og meditation
  • Et meditations-kit med meditationer på alt mellem 1 time og 3 minutter, som de kan hente ned på deres telefon. Mindfulness kan nemlig trænes, uanset om du kun har et øjeblik eller en halv eftermiddag.
  • Evnen til at kende forskel på deres tanker og følelser og bevidstheden om, hvornår de lader sig styre af deres autopilot
  • Magten til at lade tanker være tanker uden at lade sig styre af dem

Mindfulness kan også…

  • Sænke blodtrykket
  • Sænke niveauet af stresshormoner
  • Øge koncentrationen
  • Forbedre hukommelsen
  • Styrke immunforsvaret

 

Tidligere kursister siger…

”Jeg er blevet meget mere nærværende sammen med mine børn”

”Jeg er blevet mere rummelig overfor andre mennesker”

”Jeg er gået fra at overleve hverdagen til at leve hver dag”

“Jeg er blevet meget mere nærværende sammen med mine børn”

”Jeg er blevet mere rummelig overfor andre mennesker”

”Jeg er gået fra at overleve hverdagen til at leve hver dag”

Hvem er det her kursus egentlig for?
Det er for medarbejdere, der…

  • Kan mærke, de har brug for mere nærvær og ro i en travl hverdag
  • Kæmper måske med angst, dårlig samvittighed eller følelsen af ikke at være god nok
  • Har svært ved at slappe af
  • Vil være god til at geare ned, når de kommer hjem fra jobbet
  • Vil undgå den negative tankespiral og lære, hvordan de forholder sig til deres tanker

Efter 8 moduler vil de opleve:

  • De har nemmere ved at koncentrere sig og holde fokus på deres opgaver
  • De kender deres tanker og er bedre til at undgå den negative tankespiral
  • De oplever mere ro og overblik i en travl hverdag
  • De er blevet bedre til at prioritere og træffe de rigtige beslutninger
  • De oplever større glæde og tilfredshed ved at gå på arbejde
  • De har en god balance og har værktøjerne til at geare ned, når de har fri

Om Lisbeth Baadsgaard

Jeg er certificeret mindfulnessinstruktør i MBKT og uddannet kognitiv psykoterapeut. Jeg har mere end 20 års erfaring i at arbejde med mindfulness og kognitiv terapi, og har siden 2014 udbudt 8-ugers mindfulnessforløb, som bygger på den kognitive grundmodel og forståelse. Som kognitiv terapeut hjælper jeg hver dag mennesker med at håndtere angst, stress eller depression.

 

Din investering i dine medarbejdere og deres evne til at slippe travlhed og bekymringer og opleve ro og overblik gennem 8 ugers veldokumenteret mindfulnessforløb er…

3500,-
(virksomheder tillægges moms)

Det svarer nogenlunde til..

….at betale for et halvdags-kursus, hvor den nye læring ikke rigtig bliver fulgt op på eller implementeret. Eller 2-3 sygedage, som har en tendens til at vende tilbage, fordi det blot hjælper her og nu – men ikke på sigt.

I stedet for de korte, hurtige løsninger, så lav en langtidsholdbar investering i dine medarbejdere og din arbejdsplads, og lad de medarbejdere, der har brug for det, få nye værktøjer til at balancere arbejdslivet på.

OBS! Der er kun 8 pladser på holdet.

På den måde er I sikre på, at der er plads til jer, og jeg har god tid til hver enkelt deltager. Der fyldes op efter først-til-mølle-princippet, og jeg udbyder kun forløbet to gange om året.

Andre kursister siger…

”Jeg har fået ro i forhold til min angst og tør meget mere nu”

”Jeg er blevet bedre til at bede om hjælp”

”Jeg er blevet bedre til ikke at tænke på, hvad jeg tror, andre tænker om mig”.

”Jeg har fået ro i forhold til min angst og tør meget mere nu”

”Jeg er blevet bedre til at bede om hjælp” 

”Jeg er blevet bedre til ikke at tænke på, hvad jeg tror, andre tænker om mig”

Undervisningen foregår:

Tirsdage kl. 09.00 til 11.30 med start  11. august 2020.
Øvrige datoer: 18/8, 25/08, 01/09, 08/09, 15/09, 22/09, 29/09 – 2020.

Hvor:

I egne lokaler på Havnen 35, 1. th, 7700 Thisted. Der er flere parkeringsmuligheder tæt ved bygningen, og det er i gåafstand fra Thisted Station og gågade.

Hvordan:

  • Forløbet af en kombination af undervisning, praktisk træning gennem meditation, yoga og mindfulnessøvelser og hjemmeøvelser.
  • Du får 8 kursusgange af 2,5 times varighed med op til 7 andre deltagere
  • Du får meditationer med hjem på din mobil, og du kan træne alt fra 3 til 30 minutter om dagen.

 

 

Program

Gang 1: Lær din autopilot at kende

Vi tænker 60.000 tanker i døgnet, men de fleste af dem lægger vi ikke mærke til, selvom vi er tilbøjelige til at følge dem alligevel. På dag 1 lærer du om dine automatiske tanker og opdager, hvor meget du er tilbøjelig til at følge dem.

Du lærer forskellen på doing og being mode

Du får en grundig introduktion til mindfulness – hvad det vil sige at være bevidst nærværende

Du bliver introduceret for mindfulnessmeditation

Du bliver vejledt gennem en kropsscanningsmeditation, som du får med dig hjem

Gang 2: Træk vejret

Du lærer hvordan din vejrtrækning kan være et effektivt værktøj til at være nærværende

Du får en introduktion til kognitiv terapi og får en forståelse for, hvordan dine tanker påvirker dine følelser, din adfærd og din krop

Du får hjælp til problemhåndtering. Sammen træner vi at være opmærksomme og ikke-reaktive.

Gang 3: Mindful yoga

Du får konkrete korte og lange meditationer, som kan give dig ro og træne nærvær i løbet af din dagligdag

Du får forudsætningerne til at koble de guidede meditationer til dit hverdagsliv

Du lærer at udvide din åndetrætsmeditation til at omfatte hele kroppen

Gang 4: Problemhåndtering

Du bliver bevidst om du reagerer med modvilje eller tilknytning overfor dine tanker og følelser

Du lærer at meditere mens du bruger din krop og dine sanser aktivt

Gang 5: Accepter det, du ikke kan ændre

Nogen ting kan du ikke forandre. Men du kan forandre din måde at forholde dig til det på.

Denne gang træner vi vores udholdenhed og accept af det, vi ikke kan forandre.

Du får forudsætningerne for at lære at lade dine tanker passere uden at forholde dig aktivt til dem

Gang 6: Tanker er ikke fakta

Denne gang træner vi at forholde os til tanker, som det de er: Mentale konstruktioner, som ikke nødvendigvis er gyldne udsagn om os selv, andre og omverdenen.

Gang 7: Motivationsformer

Du lærer om, hvad der motiverer dig og hvordan du kan bruge denne viden om dig selv fremadrettet.

Gang 8: Tag hånd om dig selv

Tag ud i verden med nye opdagelser og indsigter om dig selv og din måde at være til i verden på.

Du bliver i stand til at forebygge uhensigtsmæssige træningsformer og måder at forholde dig til dine tanker og følelser på.

Du kommer hjem med et træningsprogram i mindfulness, som gør dig i stand til at holde din træning i bevidst nærvær i live.

Stadig i tvivl om, mindfulness-kursus er noget for enkelte af jeres medarbejdere?

Overvej lige det her…

 

  • Når vi tænker 60.000 tanker om dagen kan vores tanker gøre os stressede, rolige, angste, stærke eller hvilken som helst anden følelse. At lære at forholde sig til sine tanker på en bedre måde kan give en helt anden hverdag og tilgang til arbejdslivet.
  • Det er en gave til medarbejderen. Og i modsætning til en julegave eller en bonus er det her en langtidsholdbar gave, der hurtigt kan betale sig tilbage i form af mere overblik, mindre stress og færre sygedage.
  • Dine medarbejdere omgiver sig med hinanden hver dag. At lære at være til stede i nuet er en investering i jeres relationer, og måden I er sammen med andre mennesker på.

Brug for mere information?

Kontakt mig på telefon eller mail.
Så svarer jeg gerne på spørgsmål om kurset.

T: 24 41 49 58
lbh@lisbethbaadsgaard.dk

 

Tilmeld mig med det samme:

 

Kontakt:

Lisbeth Baadsgaard Hansen
Havnen 35, 1.th.
7700 Thisted
T: 24 41 49 58
E: lbh@lisbethbaadsgaard.dk
CVR: DK25638166